Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Sean A. Adams and Seth M. Ehorn have drawn together an exciting range of contributors to evaluate the use of composite citations in Early Jewish, Greco-Roman, and Early Christian authors (up through Justin Martyr). The goal is to identify and describe the existence of this phenomenon in both Greco-Roman and Jewish literature. The introductory essay will help to provide some definitional parameters, although the study as a whole will seek to weigh in on this question. The contributors seek to address specific issues, such as whether the quoting author created the composite text or found it already constructed as such. The essays also cover an exploration of the rhetorical and/or literary impact of the quotation in its present textual location, and the question of whether the intended audiences would have recognised and 'reverse engineered' the composite citation and as a result engage with the original context of each of the component parts.
In addition to the specific studies, Professor Christopher Stanley provides a summary reflection on all of the essays in the volume along with some implications for New Testament studies.