Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How did the revolutionary Left view cultural modernists? Their uneasy relationship is illustrated in this book with quotations ranging from Alexander's 'Dada is merely an impertinence' through Trotsky's 'There cannot be a proletarian culture' to Averbakh's 'Tear off the masks!' and Becher's 'There can only be one kind of genuine art: fighting art.' This book covers communist attitudes to the whole field of cultural innovation, from the art of the left abstractionists to the literature of the worker-correspondent movement and the music of Weill and Eisler through to proletarian film, theatre and photography and takes full account of the impact on Weimar left culture of external events, such as the First World War, the 'Great Change' in the Soviet Union, and internal German developments such as the failure of revolution after 1918 and the rise of Nazism. Each chapter starts with an introduction that provides a context to the documents and indicates the current state of research.