Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Het uitgangspunt in Communicatieve vaardigheden zijn de competentiegebieden communiceren en professioneel handelen uit het beroepsprofiel van de fysiotherapeut (KNGF, 2014). Hierbij zien we de volgende karakteristieken: het hanteren van een methodische werkwijze, handelen in overeenstemming met de principes van EBP, persoonlijk kunnen reflecteren op het handelen en gericht zijn op het vergroten dan wel behouden van de zelfredzaamheid van de cliënt.
Communicatieve vaardigheden zijn nodig om de relatie tussen fysiotherapeut en cliënt op te bouwen en te onderhouden, en zo een hoge mate van cliënttevredenheid te waarborgen. Heldere en transparante communicatie vormt de kern van het fysiotherapeutisch handelen en bepaalt voor een groot deel de kwaliteit van de zorg. Om te kunnen beoordelen wat op dit moment de meest waardevolle vaardigheden zijn voor een fysiotherapeut, is gebruikgemaakt van de Calgary-Cambridge Observatielijst die is bewerkt voor de Nederlandse situatie.
Het boek is bedoeld voor studenten fysiotherapie en startende fysiotherapeuten in de praktijk. De benodigde communicatieve vaardigheden worden besproken volgens de stappen van het fysiotherapeutisch proces, waarbij gebruik wordt gemaakt van een vereenvoudigd vierfasenmodel: consult beginnen, informatie inwinnen, therapeutisch en preventief handelen (gericht op gedragsverandering) en consult beëindigen. Het boek opent met een aantal basisvaardigheden die passen bij het professioneel handelen. Om het reflectievermogen te stimuleren begint en eindigt elk hoofdstuk met een aantal vragen en oefenopdrachten. De vaardigheden zoals beschreven in het boek zijn inzichtelijk gemaakt op fysiovaardig.boom.nl door middel van video's van praktijksituaties.