Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book presents an analysis of the social aspects of Carl Gustav Jung's thought and its followers, the interpretation of the phenomena of contemporary social life (social imagery) from the perspective of the main categories of this thought (archetype, unconscious, collectivity, mass society, mass man). It also contains an attempt of their application for understanding contemporary social and political phenomena (e.g. Brazilian sebastianism, Balkan conflicts, virtual-imagery sphere of communication, figures of imagery in popular culture, and others). The authors examine the relationship between Jung's and Jungians' (E. Neumann, J. Hillman, J. L. Henderson) conceptions and many accompanying them (e.g. Frankfurt school, Bachelard's philosophy, American cultural psychoanalysis) and the background of contemporary social psychology, sociology, and cultural anthropology.