Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Volwassenen met een aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit (ADHD) ervaren problemen in timemanagement, planning en organisatie die met medicatie alleen niet verholpen worden. Tegemoet komend aan een grote behoefte in het klinisch werkveld, beschrijft dit boek (handleiding en werkboek) een wetenschappelijk verantwoorde methode om volwassenen met ADHD deze cruciale executieve functies te leren verbeteren. Toonaangevend onderzoeker-clinicus Mary Solanto beschrijft effectieve cognitief-gedragstherapeutische strategieën die volwassenen met ADHD in staat stellen om meer georganiseerd en productief te leven.
Na een algemene beschrijving over ADHD in de volwassenheid, bespreekt de auteur in dit boek therapeutische hindernissen en oplossingen. Vervolgens worden de 12 groepssessies - die ook aangepast kunnen worden voor individuele therapie - één na één uitgewerkt.
Deze Nederlandstalige vertaling en bewerking maakt de weg vrij voor een kwaliteitsvolle toepassing van deze behandelmethode in een Vlaamse of Nederlandse context. Geschreven in een erg toegankelijke stijl, biedt de handleiding waardevolle handvatten voor psychiaters, klinisch psychologen, counselors, maatschappelijk assistenten en sociaal verpleegkundigen. Volwassenen met ADHD vinden op hun beurt notities en opdrachten terug in het bijhorend werkboek die hen helpen nieuwe vaardigheden in te oefenen en te beheersen.
Oorspronkelijke titel: Cognitive-Behavioral therapy for adults with ADHD (Guilford Press, 2011)
Met Woord vooraf door Saskia Van der Noord
MARY V. SOLANTO is Associate Professor of Psychiatry en directeur van het ADHD Center binnen de dienst Kinder- en Adolscentenpsychiatrie van de Mount Sinai School of Medicine in New York. Dr. Solanto heeft uitgebreide ervaring met volwassenen en kinderen met ADHD.
STEVEN STES is psychiater-psychotherapeut in het UPC KU Leuven, campus Kortenberg, en in Code Lessius.
DIETER BAEYENS is coördinator van het team Gedrags- en Ontwikkelingsstoornissen binnen Code Lessius en geassocieerd docent aan KU Leuven.
GIL BORMS is psychologe-psychotherapeute in het UPC KU Leuven, campus Kortenberg, en in het centrum ZitStil.
LOTTE VAN DYCK is medewerker binnen het team Gedrags- en Ontwikkelingstoornissen binnen Code Lessius en lector aan Lessius Antwerpen.