Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
There is debate about how coarticulation is represented in speakers' mental grammar, as well as the role that coarticulation plays in explaining synchronic and diachronic sound patterns across languages. This Element takes an individual-differences approach in examining nasal coarticulation in production and perception in order to understand how coarticulation is used phonologically in American English. Experiment 1 examines coarticulatory variation across 60 speakers. The relationship between speaking rate and coarticulation is used to classify three types of coarticulation. Experiment 2 is a perception study relating the differences in realization of coarticulation across speakers to listeners' identification of lexical items. The author demonstrates that differences in speaker-specific patterns of coarticulation reflect differences in the phonologization of vowel nasalization. Results support predictions made by models that propose an active role by both speakers and listeners in using coarticulatory variation to express lexical contrasts and view coarticulation as represented in an individual's grammar.