Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De vragen die we stellen bepalen de antwoorden die we krijgen.
Als je iemand in beweging wilt krijgen, moet je niet vragen wat hem tegenhoudt. Vraag liever waar hij op hoopt , wat wel werkt en wat een eerste, kleine stap kan zijn. Coachees zijn vaak gemotiveerder dan we denken. doorgaans ontbreekt het ze aan perspectief en zelfvertrouwen, maar hoe vergroot je die? Net als motivatie kun je zelfvertrouwen niet in iemand stoppen maar je kunt het wel ontlokken. Hoe? Door te luisteren met waarderende oren en radicaal andere vragen te stellen
Coachen 3.0 – Oplossingsgerichte gespreksvoering is het tweede deel van een trilogie over coachen op basis van wetenschappelijke inzichten. Door dit leerboek bouw je snel een fijne werkrelatie op en stimuleer je effectief het ‘geloof in eigen kunnen’ en ‘denken in mogelijkheden’ bij je coachees. Bestseller deel 1 gaat over motiverende gespreksvoering en deel 3 zal gaan over coachen met ACT (Acceptance and Commitment Therapy). Dit tweede deel kan los van de andere delen gelezen worden.
Sergio van der Pluijm studeerde Algemene Sociale Wetenschappen en werkte 15 jaar lang in het reclasseringsveld. Het bleek een mooie en rijke leerschool rondom termen als motivatie, zelfeffectiviteit en gedragsverandering. Eind 2009 richtte hij Bureau Bewezen Effect op en van daaruit biedt hij met zijn team trainingen aan voor coachende professionals in onderwijs, zorg en het publieke domein. Zijn belofte daarbij is: Leer gesprekken voeren die levens veranderen.
‘Ik heb Sergio’s zeer toegankelijke boek met veel plezier gelezen!’
Fredrike Bannink, klinisch psycholoog en jurist, internationaal spreker, trainer, en auteur
‘Sergio schrijft alsof hij aan een vriend vertelt en raakt met grote precisie de oplossingsgerichte tools en mindset’