Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Clowns in the Burying Ground, Christopher K. Coffman presents intertextual readings of the Grateful Dead and their lyrics to argue that the band's lyricists were deeply and significantly engaged with the literary tradition. Through an analysis of their music, lyrics, and biographies, Coffman shows how the group and its individual members drew on the canons of European and American literature to shape both the form and content of their creative work. Coffman draws on the language of the "literary fragment," as conceived by German Romantic philosophers and their intellectual heirs, to identify how the Grateful Dead's lyricists employed intertextuality, allusion, and other strategies to explore how meaning takes shape at the boundary between poetry and philosophy. From Shakespeare to "Shakedown Street," Clowns in the Burying Ground demonstrates the Dead's literary depth and how their most successful lyrics and performances walk the line between creation and chaos.