Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Een 15-jarig Frans meisje schrijft in haar dagboek over wat ze op school beleeft en wat haar bezighoudt. Claudine is grappig, vilein en heel slim, en over dat laatste is ze niet bescheiden.
'Geboren in een gezin zonder fortuin, had ik geen vak geleerd. Ik kon klimmen, fluiten en rennen, maar niemand die me een carrière als eekhoorn, vogel of hert aanbood.' Colette
Claudine, een vijftienjarig meisje dat met haar nogal afwezige vader in het Bourgondische dorpje Montigny woont, schrijft in haar dagboek over de avonturen die ze in de natuur beleeft, maar vooral over wat er op school gebeurt. Ze zit in het eindexamenjaar en dat is juist begonnen met de komst van juffrouw Aimé, de nieuwe assistente van de schooldirectrice, juffrouw Sergent. Claudine wordt verliefd op Aimée maar juffrouw Sergent ontdekt dit al snel en doet haar best om Aimée zelf te verleiden.
Colette (1973-1954) was een kleurrijk, excentriek en gepassioneerd mens, een vrouw die haar tijd ver vooruit was, die maatschappelijke stereotypen negeerde en alle etiketten afwees over wat een vrouw zou moeten zijn, net als George Sand vóór haar. Hoewel ze in zekere zin als feministisch kan worden beschouwd, was ze totaal niet politiek correct en soms zelfs conservatief. Ze liet zich gewoon geen enkel label opdringen.