Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The first collection ever assembled of the most distinctive, influential, and widely appreciated novels and short stories of the Harlem Renaissance, this anthology opens a window on one of the most extraordinary assertions of racial self-consciousness in Western literature. With an insightful introduction to provide historical context and a lucid biographical headnote about each of the authors, this volume brings together under one cover the Harlem Renaissance literature most widely taught. Short stories include "Sweat" (1926) and "The Gilded Six-Bits" (1933) by Zora Neale Hurston, Rudolph Fisher's "Miss Cynthie" (1933), and "The Blues I'm Playing" (1934) by Langston Hughes. The novels Home to Harlem (1928) by Claude McKay and Nella Larsen's Quicksand (1929) are featured in their entirety, along with major selections from Jean Toomer's Cane. Added features include a chapter from Wallace Thurman's Infants of the Spring (1932), a notorious roman a clef about the Harlem Renaissance, and Rudolph Fisher's half tongue-in-cheek "Introduction to Contemporary Harlemese, Expurgated and Abridged" (1928). For students and teachers alike, there can be no more effective or enjoyable way of exploring the intellectual concerns, the ideological perspectives, and the artistic innovations of the Harlem Renaissance.