Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The book discusses recent debates among Marxist scholars in the field of sociology of education. It focuses on the scholarship of Michael Apple in particular, who considered as one of the major educational theorist in the past three decades in North America. The study begins with a historical overview of the key developments in Marxist educational theory since the late 1970s. It then offers an analysis and assessment of Michael Apple s conceptual and theoretical contributions to the debates among Marxist and neo-Marxist educational theorists. These debates include the relevancy and importance of social class, the arguments among Marxists over the relationship between the base and the superstructure, Gramsci and Lenin''s conception of hegemony, and the class identity and location of teacher. The study concludes with a number of recommendations for future research in Marxist educational theory