Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
During the Second World War Hull spent more than 1,000 hours under air-raid alerts and was the target of the first daylight raid of the war and the last piloted air raid on Britain. The city was vulnerable because it was a port and industrial centre close to mainland Europe and situated on an estuary, which made it easy to find. The result of this was that Hull was the most severely damaged town or city in the country during the war, 95 per cent of its houses being damaged or destroyed. In this book, author Nick Cooper examines the air raids on Hull, the industries and infrastructure the raids targeted, how effective they were, the effects on the civilian population, the stories of some of the Civil Defence and rescue workers, how the raids were censored in the media at the time and the use of deception measures to try and protect the city. The book will also look at the aftermath of the war and the reconstruction of Hull.