Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The invention of cinema was ingenious, so much so that virtually no-one quite knew what to do with it. In its earliest stages, especially with the advent of the feature film, it needed models, and opera proved to be especially useful in that regard. The allure of opera to cinema early in the twentieth century held up through the silent era, into sound films, through the golden age of movies, and beyond. This book explores the numerous ways - some predictable, some unexpected, and some bizarre - in which this has happened.
The influence of Richard Wagner on filmmakers has been especially striking, and some have even devised visual images that seem to emerge from a kind of non-verbal Wagnerian essence - a formative, musical urge that can underlie a cinematic idea, defying explanation and remaining purely sensory. Directors like Griffith, DeMille, Eisenstein, Chaplin, Bunuel or Hitchcock have intuited this possibility.
Schroeder provides a fascinating, well-researched and always entertaining account of the influence of one medium on another, and shows that opera can often be found lurking in the background (or booming in the foreground) of an impressive range of films.