Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De hotelsector is een internationale sector met een sterke interesse voor bedrijfseconomie. Hotelmanagers stellen kostenanalyses op, hebben inzicht in kostprijsberekeningen en doen vandaag aan revenue management. Dit boek besteedt aandacht aan de kostenstructuur van een hotelonderneming en gaat in op de verschillende kostprijsmethodes die hanteerbaar zijn in de hotelsector. Full costing en Activity Based Costing worden geïllustreerd met praktische hotelvoorbeelden. Ook wordt er een overzicht gegeven van de belangrijkste tendensen op het vlak van revenue management en worden de principes van breakevenanalyse in de hotelsector grondig uitgelegd. Christian Holthof is Licentiaat in de Toegepaste Economische Wetenschappen, Master in Toerisme en Master of Business Administration (GGS). Hij nam verscheidene keren deel aan het Professional Development Program van de Cornell University (School of Hotel Administration, Ithaca, USA). Thans doceert hij economische wetenschappen aan de opleiding hotelmanagement van de Artesis Plantijn Hogeschool in Antwerpen.