Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
When Laura Curtis Bullard wrote the novel Christine in 1856, she created one of antebellum America's most radical heroines: a woman's rights leader. Addressing the major social, political, and cultural issues surrounding women from within an unusually overt feminist framework for its time, Christine openly challenges a social and legal system that denies women full and equal rights. Christine defies her family, rejects marriage, and leaves a job as a teacher to embark on her career, rewriting the script for a successful nineteenth-century heroine. Along the way, she recreates domesticity on her own terms, helping other young women gain economic independence so that they, too, have the autonomy to make their own choices in love and life. One of the triumphs of the novel is the author's ability to create a sympathetic heroine and a fast-paced plot that intertwines vivid scenes of suicide, destitution, and an insane asylum with theoretical and political discussions--so skillfully that the novel successfully appealed to otherwise hesitant middle-class readers.