• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Marketing & Communicatie
  5. Communicatie
  6. Chinese Television and Soft Power Communication in Australia

Chinese Television and Soft Power Communication in Australia

Mei Li
€ 201,45
+ 402 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In the context of China's ascendancy, the world watches and listens. China wants to project a soft power image. One channel for its soft power communication - about its success and international cooperation - is international broadcasting. 'Chinese Television and Soft Power Communication in Australia' discusses China's soft power communication approach and investigates information handling between China and its targeted audiences in the eyes of key influencers - intermediate elites (public diplomacy policy elites in particular) in China and Australia. Drawing on the case of the state-owned broadcaster CGTN - viewed by China as an essential soft power tool for framing its voice - the book examines empirically the reception to China's soft power messaging by Australian audiences and the factors underpinning its reception.

The book provides a holistic, systemic evaluation of China's soft power messaging seen as part of its power portfolio and what this means to the world order. Through media frame analysis of CGTN's framing of China's most ambitious and comprehensive initiative - the Belt and Road Initiative - and interviews with intermediate elites in China and the typical case of a Western target audience in Australia, it presents an in-depth theoretical discussion of the mechanisms of China's communication approach through a soft power lens. It also reflects on an exploration of journalistic operations within CGTN (with staff from several professional cultures) and a systemic test of how successful/unsuccessful China's soft power message projection is in terms of congruence between projected and received frames, as a pivotal factor of its power status.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
210
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781785272028
Verschijningsdatum:
16/12/2019
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
480 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 402 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.