Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume analyses the constructions and realities of childhood in Poland, c. 1050-1300 CE, by examining a range of texts and considering the ways in which children fit within textual frameworks and genres. These texts include two major chronicles, monastic sources, and hagiography related to five major saints. The textual sources are put into conversation with findings from archaeology. The author argues that certain common themes, such as assumed care for children, the need for education, and the puer senex trope do feature through most texts of any genre, and the book also explores how Poland was similar to and different from the situation in western Europe.