• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Mens & Gezondheid
  3. Opvoeding & Onderwijs
  4. Onderwijs & Scholen
  5. Child Perspectives and Children's Perspectives in Theory and Practice

Child Perspectives and Children's Perspectives in Theory and Practice

Dion Sommer, Ingrid Pramling Samuelsson, Karsten Hundeide
€ 145,19
+ 290 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Recent decades have seen a growing emphasis, in a number of professional contexts, on acknowledging and acting on the views of children. This trend was given added weight by the UN Convention on the Rights of the Child, ratified in 1990. Today, seeking the perspective of the child has become an essential process in all sorts of tasks, from framing new legislation to regulating professions.

This book answers the fundamental question of what it is that constitutes a 'child perspective', and how this might differ from the perspectives of children themselves. The answers to such questions have important implications for building progressive and developmental adult-child relationships. However, theoretical and empirical treatments of child perspectives and children's perspectives are very diverse and idiosyncratic, and the standard reference work has yet to be written.

Thus, this work is an attempt to fill the gap in the literature by searching for and defining key formulations of potential child perspectives within parts of the so-called 'new child paradigm'. This has been derived from childhood sociology, contextual-relational developmental psychology, interpretative humanistic psychology and developmental pedagogy. The highly experienced authors develop a comprehensive professional child perspective paradigm that integrates recent theory and empirical child research. With its clear presentation of underlying theories and suggested applications, this book illustrates a child-oriented understanding of specific relevance to both child-care and preschool educational practice.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
233
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 2

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789400731509
Verschijningsdatum:
4/05/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
371 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 290 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
LANG LEVE LEZEN

Ontmoet topauteurs in onze winkels

tijdens het Feest van het Boek van 24 t.e.m. 26 oktober
LANG LEVE LEZEN
Feest van het Boek
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.