Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Levering 1 à 4 weken
Haal af na 1 uur in 1 winkel(s).
.
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Durant la première moitié du XXe siècle, Victor Horta et Henry van de Velde, les deux plus grands architectes et designers belges de l'Art nouveau, ont travaillé pour les Chemins de fer de leur pays.
Le premier a reçu pour mission d'imaginer la gare de Bruxelles-Central, projet qui l'occupera pendant plus de trente ans et dont il ne verra pas la fin. À la faveur de la découverte de nombreuses archives inédites, cet ouvrage retrace l'incroyable parcours du combattant de Victor Horta pour mener à bien la construction de cette gare qui ne connaîtra pas moins de trois projets différents. Dans les années 1930, la SNCB est à la croisée des chemins. Elle doit se moderniser. C'est dans ce contexte qu'elle décide de confier à Henry van de Velde la création de ses nouveaux trains dont il révolutionne le confort.
Van de Velde collaborera aussi à la conception de plusieurs gares, au style résolument moderniste, qui marqueront le paysage ferroviaire de la Belgique. Ce récit captivant renaît sous la plume des grandes spécialistes de ces deux artistes que sont Françoise Aubry et Anne Van Loo.