Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is concerned with the medieval idea of what constituted tragedy; it suggests that it was not a common term, and that those few who used the term did not always intend the same thing by it. Kelly believes that it was Chaucer's work which shaped notions of the genre, and places his achievement in critical and historical context. He begins by contrasting modern with medieval theoretical approaches to genres, then discusses Boccaccio's concept of tragedy before turning to Chaucer himself, exploring the ideas of tragedy prevalent in medieval England and their influence on Chaucer, and showing how Chaucer interpreted the term. 'Troilus and Criseyde' is analysed specifically as a tragedy, with an account of its reception in modern times; for comparison, there is an analysis of how John Lydgate and Robert Henryson, two of Chaucer's imitators, understood and practiced tragedy. Professor HENRY ANSGAR KELLY teaches at UCLA.