Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this study, my primary concern will not be Chateaubriand, the man, but rather, the autobiographic persona in the Mémoires. The narrator of the Mémoires presents two sides of himself. On the one hand, there is what Proust might have, called the narrator's «moi social», on the other his «moi profond». Briefly my thesis is that Chateaubriand writes out of «exile», and I define this term not only in physical, political and social terms but also in moral and psychological terms. The Mémoires, therefore, are nothing short of a portrait of the artist in exile, where the narrator projects an imaginary, romantic self that seeks affirmation through history and biography, but also through fantasy and revery.