Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Charles Urban was a renowned figure in his time, and he has remained a name in film history chiefly for his development of Kinemacolor, the world's first successful natural colour moving picture system. He was also a pioneer in the filming of war, science, travel, actuality and news, a fervent advocate of the value of film as an educative force, and a controversial but important innovator of film propaganda in wartime. The book uses Urban's story as a means of showing how the non-fiction film developed in the period 1897-1925, and the dilemmas that it faced within a cinema culture in which the entertainment fiction film was dominant. Urban's solutions - some successful, some less so - illustrate the groundwork that led to the development of documentary film. The book considers the roles of film as informer, educator and generator of propaganda, and the social and aesthetic function of colour in the years when cinema was still working out what it was capable of and how best to reach audiences.