Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What if the Renaissance had the right idea about character? Most readers today think that characters are individuals. Poets of the Renaissance understood characters as types. They thought the job of a character was to collect every example of a kind, in the same way that an entry in a dictionary collects definitions of a word. Character as Form celebrates the old meaning of character. The advantage of the old meaning is that it allows for generalization. Characters funnel whole societies of beings into shapes that are compact, elegant, and portable. This book tests the old meaning of character against modern examples from poems, novels, comics, and performances in theater and film by Shakespeare, Molière, Austen, the Marx Brothers, Raul Ruiz, Denton Welch, and Lynda Barry. The heart of the book is the character of the misanthrope, who, in Shakespeare's phrase, "banishes the world.+?