Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The book examines Charlie Chaplin's evolving perspective on dark comedy in his three war films, Shoulder Arms (1918), The Great Dictator (1940), and Monsieur Verdoux (1947). In the first he uses the genre in a groundbreaking manner but yet for a pro-war cause. In Dictator dark comedy is applied in an antiwar way. In Monsieur Verdoux Chaplin embraces the genre as an individual in defense against a society out to destroy him. All three are pivotal films in the development of the genre in film, with the latter two movies being very controversial for their time.