Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Il semble qu'aujourd'hui l'art, la peinture particulièrement, s'ouvre de nouveau au paysage. Est-ce l'éveil de la « conscience du paysage » qui ouvre à un nouveau regard et à d'autres postures artistiques ? Et ces paysages peints ont-ils changé ? La pratique picturale se redéploie-t-elle autrement ? Dans ces dix entretiens, qui bien évidemment n'épuisent pas la reprise picturale du paysage, se font jour deux lignes de force : le paysage comme décor et le paysage comme rêverie. Cet écart entre le paysage réel et sa traduction picturale ne serait-il pas le fait de l'usage des images de paysage, de la distance imposée par ces milliers de photographies qui remplacent aujourd'hui les représentations sur le motif et recomposent finalement un monde qui serait devenu inaccessible, voire étranger ?