Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this timely and considered paper, Dermot A. Lane examines the subject of contemporary Catholic education in the light of two important theological publications: the Decree on Christian Education (1965), issued during Vatican II, and Laudato Si' On Care For Our Common Home, Pope Francis' recent encyclical lamenting the impact of unchecked capitalism on our earthly home. Divided into four parts, this paper outlines some of the major theological shifts that have taken place in the last fi fty years, and examines the implications of those changes to our understanding of education today. The book begins by considering the most salient features of Vatican II in terms of Catholic education, before exploring the work of philosopher Charles Taylor and the educational ramifications of Laudato Si'. In the concluding section the author examines how, when viewed through the prism a 'new anthropology', our understanding of Catholic education is both refreshed and illuminated.