• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Cash on the Table

Markets, Values, and Moral Economies

€ 59,45
+ 118 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A great deal is at stake in understanding the moral dimensions of economic behavior and markets. Public debates over executive compensation, the fair trade movement, and recent academic inquiries into the limitations of rational-choice paradigms all point to the relevance of moral values in our economic decision-making processes. Moral values inform economic behavior. On its face, this proposition is unassailable. Think of the often spiritual appeal of consumer goods or the value-laden stakes of upward or downward mobility. Consider the central role that moral questions regarding poverty, access to health care, the tax code, property and land rights, and corruption play in the shaping of modern governments, societies, and social movements. Ponder the meaning of fair trade coffee and organic produce as well as Walmart's everyday low prices. The moral aspects of the marketplace have never been so contentious or consequential; however, the realm of economics is often treated as a world unto itself, a domain where human behavior is guided not by emotions, beliefs, moralities, or the passions that fascinate anthropologists but by the hard fact of rational choices.

Anthropologists have historically tended to focus on the corrosive effects of markets on traditional lifeways and the ways in which global markets disadvantage marginalized peoples. Economists often have difficulty recognizing that markets are embedded in particular social and political power structures and that "free" market transactions are often less free than we might think. If anthropologists could view markets a bit more ecumenically and if economists could view them a bit more politically, then great value--cash on the table--could be found in bringing these perspectives together.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
344
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781938645006
Verschijningsdatum:
12/02/2014
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
160 mm x 224 mm
Gewicht:
498 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 118 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.