Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Pivotal to Caryl Churchill's What If If Only (2021) is the ghost of a democratic future that never happened. Framed by What If If Only, if-only yearnings for a democratic future are seminal to this Element with its primary attentions to the feminist, socialist and ecological values of Churchill's theatre. Arguing for the triangulation of the latter, the study elicits insights into: the feeling structures of Churchill's plays; reparative strategies for the renewal of an eco-feminist-socialist politics; the conceptualisation of the 'political is personal' to understand the negative emotional impact that an anti-egalitarian regime has on people's lives; and relations between dystopian criticality and utopian desire. Hannah Proctor's notion of 'anti-adaptive healing' is invoked to propose a summative understanding of Churchill's theatre as engaging audiences in anti-adaptive, resistant feelings towards a capitalist order and healing through a utopic sensing that an alternative future is desirable and still possible.