Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Most scholars of early modern English literature consider Cartesian rationalism to be a poor theoretical lens. Though René Descartes figures as one of the most important philosophers in the early modern period, and in the history of philosophy itself, he has received scorn from literary scholars of the Renaissance who have become skeptical of "heroes of subjectivity." Cartesian Theaters, Shakespearean Minds challenges the commonplace dichotomy between Cartesian subjectivity and early modern material culture and reconsiders Descartes as a foundational figure in early modern literary studies. It corrects outdated readings by scholars that would position him as a champion of disembodied mind. Instead, Nathan Pensky argues that both Descartes and Shakespeare, as well as several of the latter's contemporaries, draw from overlapping philosophical histories, and that the mind-body problem as evident in early modern drama clearly anticipates Cartesian thought.