Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Carnival and Literature in Early Modern England explores the elite and popular festive materials appropriated by authors during the English Renaissance in a wide range of dramatic and non-dramatic texts. Although historical records of rural, urban, and courtly seasonal customs in early modern England exist only in fragmentary form, Jennifer Vaught traces the sustained impact of festivals and rituals on the plays and poetry of sixteenth- and seventeenth-century English writers. She focuses on the diverse ways in which Shakespeare, Spenser, Marlowe, Dekker, Jonson, Milton and Herrick incorporated the carnivalesque in their works. Further, she demonstrates how these early modern texts were used-and misused-by later writers, performers, and inventors of spectacles, notably Mardi Gras krewes organizing parades in the American Deep South. The works featured here often highlight violent conflicts between individuals of different ranks, ethnicities, and religions, which the author argues reflect the social realities of the time. These Renaissance writers responded to republican, egalitarian notions of liberty for the populace with radical support, ambivalence, or conservative opposition. Ultimately, the vital, folkloric dimension of these plays and poems challenges the notion that canonical works by Shakespeare and his contemporaries belong only to 'high' and not to 'low' culture.