Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A fresh look at the Pulitzer Prize–winning poet laureate of the American Midwest
With the publication of Chicago Poems in 1916, Carl Sandburg became one of the most famous poets in America: the voice of a Midwestern literary revolt, fusing free-verse poetics with hard-edged journalistic observation and energetic, sometimes raucous protest.
By the time his first book appeared, Sandburg had been many things—a farm hand, a soldier in the Spanish-American War, an active Socialist, a newspaper reporter and movie reviewer—and he was determined to write poetry that would explode the genteel conventions of contemporary verse. His poems are populated by factory workers, washerwomen, crooked politicians, hobos, vaudeville dancers, and battle-scarred radicals. Writing from the bottom up, bringing to his poetry the immediacy of America’s streets and prairies, factories and jails, Sandburg forged a distinctive style at once lyrical and vernacular, by turns angry, gritty, funny, and tender.