Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
While all children have talents, some are advanced in certain areas. They can be found in every section of society. Despite this, few culturally diverse students participate in gifted education programs. Often, students from families with higher social status are advantaged at the expense of those with minority status. According to the literature, biased identification instruments may contribute to the current underrepresentation of children from low socio-economic and/or culturally diverse backgrounds in gifted education. This book discusses Australian research on giftedness among primary students in a low socio-economic area school with a high representation of minority children. The study used a specifically developed identification instrument. Findings suggest a lack of focus on areas such as creativity by classroom teachers. Instead, the theachers tended to heavily rely on abilities reflecting literacy and numeracy skills when nominating students as potentially gifted. We recommend to involve parents and guardians in the process of identifying gifted children and to promote gifted education to teachers.