Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
New Public Management has held a central position within public administration over the past few decades, complemented by various models promoting post-bureaucratic organization. But 'traditional' bureaucracy has not disappeared, and bureaucracy is in transition in the West and the rest of the world. Bureaucracies still fill crucial positions in modern societies, despite growing criticism of assumed inefficiencies and unlimited growth. This volume examines a range of issues related to bureaucracies in transition across Europe, with a particular focus on the Nordic region. Chapters examine a range of topics including a reinterpretation of Weber's conception of bureaucracy; the historical development of institutions and organizational structures in Sweden and Greece; the myth of bureaucratic neutrality and the concept of 'competent neutrality'; performance management systems; the anti-bureaucratic identities of senior civil servants; the role of experts and expertise in bureaucratic organizations; the impact of reform on public sector executives; the curbing of corruption in Scandinavian states; an interrogation of the Nordic administrative model; Supreme Audit Institutions; 'street-level' bureaucracy; and the establishment of an 'ethics of office' amongst Danish civil servants.