Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Pieter Bruegel the Elder (c. 1525-1569) consistently represented soldiers as a social threat in both biblical subjects (of Old Testament kings as well as Gospel themes) and secular images in the paintings and prints that span his career. Yet in a small grisaille panel (1568; New York, Frick Collection), Bruegel turns to military imagery from German prints to celebrate the summons to battle of army forces. The only explanation for his late reversal, reinforced by the picture's date, is that the painter was responding supportively to the onset of the Dutch Revolt against Spanish political and religious oppression. Larry Silver is Farquhar Professor of Art History, emeritus, at the University of Pennsylvania. A specialist in painting and graphics of the early modern Low Countries and Germany, he has previously published numerous studies on Bruegel, Bosch, and other artists discussed here.