Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In her analysis of Beuys, Elina Brotherus changes perspectives and plays with the female gaze on the iconic German artist.
The well-known Finnish photo and video artist Elina Brotherus (b. 1972) deals with iconic motifs from art history as well as with the reinterpretation of Fluxus actions and event scores, the recordings of performances. In this context, the artist has also restaged Joseph Beuys's action Kartoffelernte (Potato Harvest), which originally took place in 1977 in front of the gallery of René Block, an important champion of FLUXUS and Beuys.
At the Museum Schloss Moyland and the Joseph Beuys Archive, Elina Brotherus researched Beuys, Block, and Beuys's performance photographer Ute Klophaus. New photographs and video installations of a fictional character were created at locations visited by Beuys, as well as new works with René Block, which are being shown for the first time in this publication and in the exhibition of the same name.