Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Between the advent of the French Revolution and the short-lived success of the Chartist Movement, overworked and underpaid labourers struggled to achieve solidarity and collective bargaining. That history has been told in numerous accounts of the age, but never before has it been told in terms of the theatre of the period. To understand the play lists of a theatre, it is crucial to examine the community which that theatre serves. In the labouring-class communities of London and the provinces, the performances were adapted to suit the local audiences, whether weavers, or miners, or field workers. Examining the conditions and characteristics of representative provincial theatres from the 1790s to 1830s, Frederick Burwick argues that the meaning of a play changes with every change in the performance location. As contributing factors in that change, Burwick attends to local political and cultural circumstances as well as to theatrical activities and developments elsewhere.