Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines a wide sweep of prominent Black and Asian British poets, from Linton Kwesi Johnson and Jean 'Binta' Breeze through David Dabydeen, Bernardine Evaristo, and Jason Allen-Paisant. Throughout, Omaar Hena demonstrates how these poets engage with urgent crises surrounding race and social inequality over the past fifty years, spanning policing and racial violence in the 1970s and 1980s, through poetry's cultural recognition in the 1990s and 2000s by museums, the 2012 London Olympics, the publishing scene, and awards and prizes, as well as continuing social realities of riots and uprisings. In dub poetry, dramatic monologues, ekphrasis, and lyric, Hena argues that British Black and Asian poets perform racial politics in conditions of spiraling crisis. Engaged and insightful, this book argues that poetry remains a vital art form in twenty-first-century global Britain. This title is also available as open access on Cambridge Core.