Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Originally published in 2003 following the Second Intifada, a series of powerful conversations with Israeli soldiers who refused to serve in the West Bank and Gaza.
In 2002, fifty-two members of the Israel Defense Forces signed an open letter, published in the Israeli newspaper Haaretz, detailing why they refused to serve in Gaza and the West Bank. A year later, the movement counted more than five hundred of these “refuseniks.” In a series of moving and provocative conversations, nine members of the movement tell why they refused “to fight beyond the 1967 borders in order to dominate, expel, starve, and humiliate an entire people.”
These nine refuseniks are sergeants, majors, or lieutenants; their names are Guy, Assaf, Rami, Yaniv, Tal, Shamai, Yuval, Ishay, and David. They tell of their individual family backgrounds and beliefs, and as they share their stories of personal and moral struggle, they also raise the disturbing issue of human rights abuses by the Israeli army in the occupied territories.
Through these personal accounts, the refuseniks offer new perspectives on entrenched ideas about the Israeli–Palestinian conflict. Their voices carry a message that is much needed and sorely lacking in our discourse about the current crisis: one of hope and humanity.