Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Boordevol Taal is het derde boek in een succesvolle rij publicaties (Volop Taal en Voluit Taal) en is het resultaat van een samenwerking tussen tien docenten van verschillende Vlaamse lerarenopleidingen en het Centrum voor Taal en Onderwijs (KU Leuven). In dit unieke handboek ligt de focus deze keer op taaldidactiek voor het kleuteronderwijs.
Dit boek kiest voor boeiend, ambitieus, geïntegreerd en taalkrachtig kleuteronderwijs, en vertrekt daarbij steevast van de rijke belevingswereld van jonge kinderen.
Deel 1 vertaalt wetenschappelijke inzichten rond taalleren naar zeven didactische principes voor hedendaags, uitdagend en taalkrachtig kleuteronderwijs. Die principes vormen een leidraad doorheen het hele boek. In deel 2 komen ze tot leven aan de hand van inspirerende praktijkverhalen, concrete voorbeelden en praktische handvatten. Je leert hoe je de principes de hele dag door kan toepassen. Het boek ondersteunt je om kritisch te reflecteren over je eigen aanpak aan de hand van praktische kijkwijzers.
Kortom, Boordevol taal laat je ontdekken hoe elke schooldag van een kleuter boordevol kansen zit om taal te leren.