Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 1334, an Italian priest named Opicinus de Canistris fell ill and had a divine vision of continents and oceans transformed into human figures which inspired numerous drawings. While they relate closely to contemporary maps and seacharts, religious iconography, medical illustration, and cosmological diagrams, Opicinus's drawings cannot be assimilated to any of these categories. In their beautiful strangeness they complicate many of our assumptions about medieval visual culture, and spark lines of inquiry into the interplay of religion and science, the practice of experimentation, the operations of allegory in the fourteenth century, and ultimately into the status of representation itself.