Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Body Show/s: Australian Viewings of Live Performance asks: in what ways do physical bodies in live performance present vital and compelling expressions of ideas? This collection contains critical analyses of cultural spectacle and social identity by eighteen major Australian scholars and practitioners. It discusses and describes bodies in contemporary performance, theatre, visual art and dance; in circus and ethnographic shows; in performance training, butoh and wrestling; at gay and lesbian dance parties; and in relation to digital images. It explores historical and theoretical issues of gender and postcoloniality, technology, and the location of bodies in architectural, social and virtual spaces. Artistes and groups discussed include Sydney Front, Open City, The Performance Space, Meryl Tankard's Australian Dance Theatre, Chrissie Parrott, the Bell Shakespeare Company, Tess De Quincey, Yumi Umiumare, Gilgul Theatre, Lyndal Jones, Stelarc, Death Defying Theatre, colonial circus, ethnographic displays, the horse as performer, and wrestling legends Gorgeous George and Ravishing Ricky Rude.