Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book deals with the process of negotiation with the past in the present through the plays of Marina Carr. The title frames the work, connoting the path towards destruction and the sense of lethargy acquired along the way. The book offers an in-depth and extensive reading of Carr's plays. In doing so, it surveys some of the destructive issues represented in the works and provides a series of social and cultural contexts to which the concerns in the works are related. Carr is best known for her trilogy, The Mai, Portia Coughlan and By the Bog of Cats..., and more recently Woman and Scarecrow, The Cordelia Dream and Marble. The plays are regularly concerned with notions of identity in the context of self-destruction, self-estrangement and displacement. This book applies Julia Kristeva's theory of abjection to Carr's plays in an effort to structure the loss the author identifies in the works. Themes of memory, history and myth are examined in the context of these concerns in provocative and confrontational ways.