Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Howard Barker's theatre is characterized by its tragic scale and its distinctive way of exposing the unconscious resistances that underlie apparent social unanimity, both in the sexual and political spheres.
Barker's play, BLOK/EKO, is a large-scale drama about death and its status in the world. Eko, an ageing despot, seemingly on a whim liquidates the entire medical profession, asserting that consolation - in the form of song - is a better way with sickness than drugs or surgery. A connoisseur herself, she knows great song is itself the distillation of suffering and so deliberately exposes her greatest poet Tot to a life of crime, poverty and humiliation in order to extract from him his finest work.
BLOK/EKO is the first outcome of Barker's residence as Creative Fellow at the University of Exeter (2010-2012) and the main element of his Plethora/Bare Sufficiency project.