• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Blockbuster TV

Must-See Sitcoms in the Network Era

Janet Staiger
Hardcover | Engels
€ 150,95
+ 301 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Archie Bunker. Jed. Laverne and Shirley. Cliff Huxtable. Throughout the entire history of American prime-time television only four sitcoms have been true blockbusters, with Nielsen ratings far above the second- and third-rated programs. Weekly, millions of Americans of every age were making a special effort to turn on the set to see what Archie, Jed, Laverne, and Cliff were doing that week. The wild popularity of these shows--All in the Family, The Beverly Hillbillies, Laverne & Shirley (and its partner Happy Days), and The Cosby Show--left commentators bewildered by the tastes and preferences of the American public. How do we account for the huge appeal of these sitcoms, and how does it figure into the history of network prime-time television?
Janet Staiger answers these questions by detailing the myriad factors that go into the construction of mass audiences. Treating the four shows as case studies, she deftly balances factual explanations (for instance, the impact of VCRs and cable on network domination of TV) with more interpretative ones (for example, the transformation of The Beverly Hillbillies from a popular show detested by the critics, to a blockbuster after its elevation as the critics' darling), and juxtaposes industry-based reasons (for example, the ways in which TV shows derive success from placement in the weekly programming schedule) with stylistic explanations (how, for instance, certain shows create pleasure from a repetition and variation of a formula).
Staiger concludes that because of changes in the industry, these shows were a phenomenon that may never be repeated. And while the western or the night-time soap has at times captured public attention, Blockbuster TV maintains that the sitcom has been THE genre to attract people to the tube, and that without understanding the sitcom, we can't properly understand the role of television in our culture.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
234
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780814797563
Verschijningsdatum:
1/10/2000
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
147 mm x 216 mm
Gewicht:
362 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 301 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.