Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Works by three female artists from three generations come together in a dialogue about the body as the origin of all that is perceptible. The works of the Polish sculptor Alina Szapocznikow (born 1926 in Kalisz, PL - died 1973 in Paris, FR) have been rediscovered in recent years. With Szapocznikow as the starting-point, the exhibits are situated in a field of tension between the primal instincts of lust and a yearning for death versus the routines and actions of everyday life. The works of Katerina Vincourová (born 1968 in Prague, CZ) and Camille Henrot (born 1978 in Paris, FR) also reveal a conflicting language of the subconscious as an erotic source of creation in the world of things, their technical reproduction and transformation. Here, death - in the sense of Bataille - is not just a constant companion, but undergoes a bold fusion to become the bittersweet culmination of all life.