Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The birth of their daughter should be one of the happiest days of Ed and Lisa's life. An NHS maternity ward and their somewhat unusual circumstances make for an unsettling and satisfyingly comic sequence of events that tests their relationship to the core, and raises intrinsic questions about the nature of birth and renewal, fear and isolation.
Subverting the received gender roles to darkly comic and disturbing effect, the play charts Ed and Lisa's personally fraught experience at the behest of an NHS labour ward. Penhall expertly weaves an acutely funny and emotionally charged sequence of events: he pitches wryly observed gender perceptions of a quite literal life and death situation against an indictment of the NHS system. The beautifully observed writing is at once vicious and searingly tender.
Birthday achieves an intensely comic counterpoint to teh visceral domestic drama sutured to bigger issues of aspiration, sacrifice, who we are, how we communicate, the triumph of tolerance, nature and ultimately love.