• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Levensvisies
  3. Filosofie
  4. Beyond Universal Pragmatics; Studies in the Philosophy of Communication

Beyond Universal Pragmatics; Studies in the Philosophy of Communication

Studies in the Philosophy of Communication

Paperback | Engels | Interdisciplinary Communication Studies | nr. 4
€ 140,95
+ 281 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The explicit ambition of this collection is to move 'beyond' the Universal Pragmatics of Jürgen Habermas. It is without doubt an ambitious programme whose architect has led since the 1960s a series of reflections on the rational potential of western society from the Enlightenment to the present. However, this theoretical emphasis on the irreducibility of the rational content of debate cannot avoid abstracting communicative universals from the empirical communication practices which are always embedded in multiple contexts of discourse, identity, media and institutions. This tension in Habermas's oeuvre has developed an antagonistic potential. An example of this antagonism can be seen in the distorting effects of a normative theory of communication whose very normativity means turning a blind eye to a history of social communication. For example, Habermas infamously neglects the constitutive role played by the media in constructions of what is held to be 'public' and even his more recent revisions do not resolve this dilemma.
The nine contributions in this volume from the fields of psychology, politics, media, epistemology and aesthetics set out to move beyond the influence of communicative universals and propose alternative approaches to the challenge of reconciling autonomy, interaction and social organisation.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 4

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783039119929
Verschijningsdatum:
10/02/2010
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
353 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 281 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
LANG LEVE LEZEN

Ontmoet topauteurs in onze winkels

tijdens het Feest van het Boek van 24 t.e.m. 26 oktober
LANG LEVE LEZEN
Feest van het Boek
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.