Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
When traveling in Tibet, Lithuanian writer and artist Ivanauskait visited the lake of Mansarovar thirty kilometers from Mount Kailash, and in her voyage diary she inscribed the impression: "This is the landscape in which Andrei Tarkovsky without any decoration would have been able to shoot 'Solaris' or 'Stalker'. It is a space in which the words and the concepts lose their activity..." Is it possible to reflect arts, cinema and literature as the moments of one homogeneous becoming of creativity? Or are these two spheres - of the written word and the visual image - separated by an indispensable gap? This study tries to answer the question relying on creation and reflections of two artists from this in-between territory: Russian film director Andrei Tarkovsky (1932-1986) and Lithuanian writer, artist, traveler Jurga Ivanauskait (1961-2007).