Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Het nieuwste boek van klinisch psycholoog Fredrike Bannink en gzpsycholoog René den Haan laat zien hoe de interactie met patiënten (en hun naasten) of met collega's kan veranderen van 'lastig' naar optimaal.
Het vastlopen of mislukken van behandelingen wordt vaak toegeschreven aan 'lastige' patiënten. In vele gevallen betreft het 'beterweters': patiënten die menen het beter te weten of het inderdaad beter weten. De auteurs stellen echter dat lastige patiënten niet bestaan. Lastige interacties wél, en daar kan wat aan gedaan worden. Dit boek beschrijft hoe een behandeling kan mislukken, met de behandelaar in plaats van de patiënt in de hoofdrol, en zes manieren waarop een behandeling kan slagen. Er is eveneens aandacht voor onvrijwillige patiënten, dwang en drang, voortslepende behandelingen zonder resultaat, onverklaarde lichamelijke klachten, crisissituaties, suïcide, en patiënttevredenheid.