Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Beckett's Co-authors takes a fresh look at Samuel Beckett and the business of authorship, especially his involvement in the complicated machinery of commercial theatre. Focusing particularly on Beckett's first professionally produced play, Waiting for Godot, and its premieres in the US, UK and the Republic of Ireland, this book examines extra-authorial interventions into the creative process and how such interventions challenges the autonomy of the author and his artwork. Calling the result of these early collaborations 'co-authorship', S. E. Gontarski delves into the hybrid genre of theatre where collective aesthetics tends to override and thus supersede individual creation, using the methodology of archival archaeology to uncover previously unpublished letters and unknown archival documents relating to three national premieres. These case studies nevertheless have implications far beyond a single theatrical work, placing a spotlight on the nature of authorship and the process of realising dramatic texts in a monetised culture.